До уваги батьків на час карантину

Поділіться новиною з друзями у соц. мережах:

До уваги батьків школярів на період карантину

  1. Актуально про коронавірус

Коронавірус як новий виклик для системи освіти

У той час, як епідемія коронавірусу очікувано перейшла в пандемію, освітня, і не тільки, спільнота ставить собі питання, чому ми не готові до нових викликів, які постали перед українською школою, а саме масового закриття шкіл на невизначений період і переходу до дистанційного навчання.

Те, що події будуть розгортатися за цим сценарієм, стало зрозуміло як мінімум два тижні тому, але цей час було змарновано і втрачено для елементарних консультацій і вибору стратегії відносно подальшого функціонування освітнього процесу в онлайн режимі.

Щорічні сезонні карантини могли б стати чудовою нагодою напрацювання методів навчання та контролю засвоєння матеріалу за допомогою Інтернету. Але карантин залишився карантином, і це, мабуть, суперечливе питання, чи потрібно навчатися під час вимушених канікул, коли хворіє значна частина дітей? А з тим залишилося нерозв’язаним питання функціювання освіти в форс-мажорних ситуаціях.

Тож сьогодні проблема потребує вирішення в терміновому порядку. Утім, завдання здається не таким вже і нереалістичним, враховуючи, що в минулому році на інтернетизацію шкіл було спрямовано один мільярд гривень. Це значить, що переважна більшість шкіл забезпечена Інтернетом, комп’ютерами, принтерами, фотокопіювальними пристроями, сканерами. Отже, матеріальна база є.

Не чекаючи створення національних інтернет платформ і сервісів, програмного забезпечення, інтерактивних підручників та інших рутинних речей для шкіл інформаційного суспільства, вже сьогодні можливо мобілізувати викладачів для роботи онлайн.

По-перше, значна частина педагогів ефективно користується змішаною системою викладання (blended learning), коли частки традиційної методики та іноваційного E-learning можуть досягати рівних значень. В Інтернеті на даний час є тисячі освітніх відеороликів та фільмів, які потребують аналізу, систематизації та сертифікації методичними кабінетами на предмет використання в навчальному процесі. Тобто це сучасний дидактичний матеріал, який може бути використаний вже сьогодні.

Педагоги знають та активно використовують методику Flipped classroom, або перевернутий урок — принцип навчання, за яким основне засвоєння нового матеріалу учнями відбувається вдома, а час аудиторної роботи виділяється на виконання завдань, вправ, проведення лабораторних і практичних досліджень, індивідуальні консультації вчителя тощо. Методика передбачає створення викладачами свого авторського відео чи аудіо матеріалу, коротких роликів, підкастів, адресованих учням при вивченні конкретної теми на уроці. Будемо вважати, що проблема подачі нового матеріалу таким чином буде вирішена.

Мобільне навчання теж не є terra incognita для української освіти. Розглянемо можливе використання його для створення віртуальних класних кімнат на базі популярних месенджерів Viber чи WhatsApp. Ця модель має назву «Face-to-face Driver», коли електронне навчання використовується як додаткове до основної програми і забезпечує доступ до електронних матеріалів за допомогою смартфонів та планшетів. У даному випадку додатки-месенджери чудово послужать для отримання консультацій, порад, оцінок у віддаленого викладача, нададуть можливість дистанційної взаємодії. Таким чином, ми забезпечимо feedback між діючими особами освітнього процесу.

Перехід в Google classroom — безкоштовний веб-сервіс, дозволив би вчителям-предметникам ефективно обмінюватися файлами з учнями в безпаперовій формі. Цей ресурс дозволяє учням робити фото та прикріпляти їх до завдань, ділитися файлами з інших додатків та мати оффлайн доступ до інформації. Учитель може відстежувати прогрес кожного учня, а після оцінки його роботи викладач може повернути її разом з коментарями. Цей ресурс дозволяє викладачеві вирішити триєдину задачу закріплення нового матеріалу, оцінювання досягнень та домашніх завдань.

Ще один аспект E-learning – це навчально-ігрове програмне забезпечення. Ці технології не мають на меті стати альтернативою традиційній школі. Навпаки, мета проекту – стати доступним доповненням до школи. Останнім часом, одночасно в різних країнах, величезні колективи викладачів, методистів, художників, програмістів, при залученні значних матеріальних ресурсів, створили онлайн інтерактивні ресурси, спеціалізовані на покращенні вивчення базових предметів: математики, англійської мови, правопису, читання.

Веб-сайти використовують технології Web 2.0, щоб поглибити метод інтерактивного навчання, яке має на меті скопіювати і замінити роботу персонального тьютора і знайти баланс між поясненням вчителя та самостійною роботою учня.

Ну і, звичайно, останнє слово за Міністерством освіти, яке має у своєму розпорядженні Національну академію педагогічних наук, Інститут модернізації змісту освіти, адміністративні важелі. Скоординована робота всіх освітніх підрозділів принесе результати і дозволить школі виконати свою роль в суспільстві в цей складний для нас час.

За матеріалами http://osvita.ua/school/71716/

  • Найкращий сервіс для онлайн навчання

Оксана Пасічник: найкращий сервіс для онлайн-навчання

Автор: Оксана Пасічник, вчителька інформатики, ліцей “Сихівський”.

З дистанційною інформатикою більш-менш зрозуміло, а от для колег з інших освітніх галузей, які не дуже готові до дистанційного навчання, потрібно було щось придумати…

Думала довго, перевіряла, уточнювала, тестувала. Критерії — максимально простий, інтерфейс не англійською мовою, мінімум вимог для підключення учнів, можливість почати роботу вже зараз.

Підсумок: переможець https://padlet.com

Осікільки у цьому сервісі можна:

1) Самому вчителю виставляти інформацію для своїх класів (не смикати класного керівника, адміністратора шкільного сайту чи ще когось). Потрібно лише один раз скинути лінк на свою дошку в групу класу (не дуже вірю, що існують класи без чатів у viber).

2) Виставляти різноманітні ресурси (від номерів сторінок підручника до відео, лінків, онлайн-вправ, і т.ін.) та формулювати різноманітні завдання (фото зошита з вправою, запис звукової чи відео відповіді, прикріплення файлу з рефератом/презентацією і т.ін.).

3) Учні можуть надсилати виконані роботи (можливий недолік: учні бачитимуть роботи одні одних, тому якщо домашнє завдання можна списати – то воно, ймовірно, буде списане. І ще нюанс — якщо відкрити доступ, то учні можуть надсилати неконтрольований контент… Порада — в такому разі закрити дошку лише на читання, і запровадити інший спосіб здавання домашнього — через електронну пошту, наприклад.

Фактично це закриває мінімальні потреби для дистанційного навчання в карантин без потреби масштабного навчання, масових реєстрацій, розгортання серверів та іншої складної технологічної логістики.

Додатково: можна скористатись https://zoom.us/ (російська, сорі) – для відео-уроків (тривалістю не більше 30 хвилин), https://learningapps.org/ – вправи та тести без оцінок, і https://www.classtime.com/uk/ – тести з оцінками. Вправи і тести є готові, можна створювати свої.

Важливо: всі названі сервіси працюють без реєстрації учнів. Для відео-уроку потрібно скачати програму, решта – працюють без інсталяції, з браузера.

Чи є кращі, тобто системніші та функціональніші рішення? Так, є! Якщо маєте час та натхнення (а ще в ідеалі – не боїтесь англійської), то Moodle, Google Classroom, Edmodo, Slack, ClassDojo, Seesaw — кожен з цих інструментів крутий і класний, але не такий інтуїтивний, і вимагає реєстрації кожного учня. Якщо це не практикувалось раніше, то впровадити ці сервіси на несподіваному карантині досить складно. Але можна поставити собі на замітку на майбутнє!

Як налаштувати дошку padlet: https://youtu.be/jrDSHzooCu8 

Як налаштувати відео-трансляцію zoom: https://youtu.be/wH331ndzurM

За матеріалами http://osvita.ua/blogs/71696/

  • Завдання для молодших школярів на період карантину

Шановні батьки! Завдання Ви можете знайти за посиланням: http://osvita.ua/school/70759/

  • Тести ЗНО онлайн з української мови з коментарями

Шановні батьки! Тести Ви можете знайти за посиланням: http://osvita.ua/test/55436/

  • Рекомендації батькам учнів, що надані  МОН і МОЗ.

Шановні батьки! Рекомендації Ви можете знайти за посиланням: http://osvita.ua/school/71594/

З повагою,

адміністрація БМЛ№15!

Поділіться новиною з друзями у соц. мережах: